Najlepšie aplikácie na time management 2022

Aplikácie, vďaka ktorým môžete jednoducho a ľahko spravovať svoj čas, úlohy a zlepšovať ciele produktivity pre seba alebo zamestnancov, sú oveľa dôležitejšie, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Prečo? Pretože riadenie času je základná zručnosť, ktorú si treba osvojiť, ak sa zaoberáte vedením podniku, oddelenia alebo inými manažérskymi povinnosťami. 

Správne plánovanie je kľúčové hlavne preto, že počas dňa nemáme nikdy dostatok času na to, aby sme stihli všetko, čo potrebujeme. Preto je nutné vedieť si nielen určiť priority úloh, ale aj sledovať svoj čas, aby ste nezačali prokrastinovať, alebo aby ste na nejakej úlohe nepracovali príliš dlho na úkor iných.

Dobrou správou je, že plánovanie času a rozvrhnutie jednotlivých aktivít nemusíte robiť sami. V súčasnosti existujú aplikácie a softvéry, ktoré vám vedia v tomto smere pomôcť a zabezpečiť, aby ste si svoj deň organizovali efektívnejšie a účinnejšie.

Väčšina aplikácií, ktoré sme vyskúšali, ponúka individuálne aj tímové plánovanie a poskytuje funkcie na sledovanie času a ďalšie zaujímavé funkcie, ktoré povýšia užívateľský komfort a dajú istotu, že deň bude vďaka nim oveľa prehľadnejší.

Ak sú v aplikácii k dispozícii tímové funkcie, umožňuje vám to porovnať svoj vlastný výkon s ostatnými členmi tímu a využiť poznatky o tom, ako nielen lepšie riadiť vlastný čas, ale aj ako sa ostatní v tíme môžu učiť jeden od druhého, aby dokázali to isté.

Tu sú teda najlepšie aplikácie na správu času, ktoré sú v roku 2022 k dispozícii v roku.

Timecamp

Timecamp má niekoľko jednoducho použiteľných funkcií súvisiacich so sledovaním času, ktorých cieľom je maximalizovať produktivitu tímu. Súbor funkcií zahŕňa sledovanie fakturovaného času, zasielanie faktúr na základe stráveného času, sledovanie dochádzky a sledovanie času tímu. Na uľahčenie používania sa aplikácia dokáže integrovať aj s viac ako 50 nástrojmi na zvýšenie produktivity vrátane aplikácií Slack, Jira a Evernote.

K dispozícii je aj automatické sledovanie času, ktoré možno použiť na monitorovanie používania internetu zamestnancami a na priradenie záznamu k správnemu projektu.

Samozrejmosťou je bezplatná úroveň na obmedzené používanie. Jej nevýhodou je, že podporuje len jedného používateľa. Ak by ste chceli využívať Timecamp pre celý tím, musíte si zaplatiť premium plán. Tým je plán Basic, ktorý nemá obmedzenie počtu používateľov, podporuje funkcie účtovania času a ponúka mesačné alebo ročné predplatné.

Výhody

  • množstvo zaujímavých nástrojov
  • jednoduché používanie
  • skvelá cena za premium balík
  • automatizované sledovanie času
  • integrované sledovanie dochádzky

Nevýhody

  • bezplatná verzia je obmedzená len pre jedného používateľa

Any.do

Any.do je pre nás tým najlepším, čo na trhu aplikácií dnes nájdete. Je k dispozícií ako v mobilnej, tak aj počítačovej a tabletovej verzii. Najlepšie sa však používa práve na smartfónoch. Má príjemné používateľské rozhranie, poskytuje množstvo rôznych nástrojov a nechýbajú ani dodatočné informácie k jednotlivým pripomienkam a úlohám. Je upravená tak, aby bola prehľadná aj na menších obrazovkách. Je to výhoda, pretože mnohé elektronické kalendáre postrádajú v mobilných verziách množstvo potrebných funkcií. 

Any.do sa jednoducho synchronizuje s inými aplikáciami. Môžete do nej importovať dôležité údaje, ako narodeniny, meniny, výročia alebo návštevy lekárov. Kalendáre si môžete oddeliť na pracovné a osobné, prípadne na ešte špecifickejšie delenie ako pracovné, osobné, výročia a sviatky, a podobne. Všetky informácie si môžete filtrovať, vďaka čomu v práci ani osobnom živote nemáte neporiadok a chaos. 

Spoločnosť poskytuje platenú aj bezplatnú verziu. Na začiatok vám bude úplne stačiť tá prvá. Aplikáciu si najprv vyskúšajte a následne, ak vám bude vyhovovať, si vyberte jeden z platených balíčkov.

Výhody

  • bezplatná verzia
  • množstvo nástrojov
  • možnosť filtrovať jednotlivé typy kalendárov
  • rozdeľovanie úloh podľa farby
  • vhodná pre začiatočníkov aj pokročilých
  • vhodná aj pre mobily

Nevýhody

  • bezplatná verzia je obmedzená a chýba jej viacero skvelých nástrojov a funkcií

Tmetric

Tmetric sa označuje za sledovač pracovného času, ktorý prostredníctvom prehľadného rozhrania poskytuje skvelú kontrolu nad časovými intervalmi a rozpočtom projektu. Kľúčom je vizuálna časová os, ktorá poskytuje prehľad o činnostiach počas dňa, ktoré môžete premeniť na fakturované hodiny. Tmetric sa môže pochváliť viac ako 40 000 používateľmi a viac ako deviatimi miliónmi hodín sledovaného času.

Sledovanie času sa dá automatizovať. K dispozícii máte doplnky do prehliadača na priame a bezproblémové zachytenie každej minúty údajov, ktoré sa následne vložia späť do systému Tmetric.

Okrem toho je k dispozícii podpora rôznych mien a možnosť sledovať náklady na tím, čo pomáha maximalizovať príjem a zároveň udržať projekty v rámci vopred stanoveného rozpočtu. Nakoniec je možné sledovať úlohy podľa jednotlivých členov tímu a sledovať ich produktivitu a porovnávať ich s kolegami.  

Táto flexibilná aplikácia na správu času má bezplatnú úroveň, ktorá podporuje až 5 používateľov. Okrem nej si môžete vybrať aj úroveň Professional, ktorá má navyše funkcie, ako napríklad fakturovateľné sadzby, fakturáciu a zoznamy úloh. Najvyššia úroveň Business plan pridáva Timesync s Jira a Redmine a môže poskytovať nákladové sadzby pre zamestnancov. Oba platené plány majú k dispozícii 30-dňovú bezplatnú skúšobnú verziu a pri ročnom predplatnom sú k dispozícii zľavy.

Výhody

  • doplnky do prehliadača na automatizované získavanie údajov
  • podpora viacerých mien
  • bezplatná verzia podporuje až päť používateľov
  • viacero platených úrovní

Nevýhody

  • bezplatná úroveň neposkytuje funkciu fakturácie

RescueTime

RescueTime má chvályhodný cieľ eliminovať rozptýlenie a zamerať sa na produktivitu. Je pomerne bohatý na funkcie a umožňuje nastaviť ciele, pričom každému používateľovi poskytuje spätnú väzbu, napríklad upozornenia na splnenie denných cieľov.

K dispozícii je bezplatný plán s názvom RescueTime Lite, ktorý dokáže sledovať čas využitý na webových stránkach, nastaviť ciele a dokonca poskytuje týždennú e-mailovú správu. Vážnejší milovníci riadenia času môžu prejsť na jedinú možnosť, ktorou je platený plán známy ako RescueTime Premium.

RescueTime sleduje, na čom pracujete, a dá vám vedieť, ak sa snažíte robiť príliš veľa naraz alebo inak strácate sústredenie. Myslíme si, že je to jedna z najlepších aplikácií na riadenie času, ktorá vám pomôže udržať si úlohy.

Platený plán nadväzuje na bezplatnú ponuku ďalšími funkciami vrátane sledovania času stráveného mimo počítača (napríklad telefonovanie), vedenia denníka denných úspechov a možnosti blokovania rozptyľujúcich webových stránok. Pre platenú úroveň je k dispozícii bezplatná 14-dňová skúšobná verzia.

Výhody

  • k dispozícii je 14-dňová skúšobná doba na premium verziu
  • množstvo funkcií, ktoré sú k dispozícii aj pre tých, ktorí využívajú bezplatnú verziu
  • jednoduché používanie
  • aplikácia blokuje stránky, ktoré by vás mohli rozptyľovať

Nevýhody

  • pomerne krátka skúšobná doba

Google Calendar

Google Calendar je najlepšou voľbou ľudí, ktorí používajú aj ďalšie služby od Google, ako napríklad Google Drive, Google Documents a iné. Taktiež je tým najlepším pre Android používateľov, ktorí ho majú často v mobiloch aj predinštalovaný. 

Kalendár Google je nabitý funkciami a všetku prácu robí excelentne. Najlepšie spolupracuje s Gmailom a ďalšími aplikáciami Google, vrátane Google Workspace. Všetky pripomienky s upozorneniami nielenže zasvietia na vašom mobile, ale taktiež sú odosielané na váš e-mail. Nie je tak možné, aby ste na ne zabudli. 

Pre tých, ktorí majú mobil s väčšou obrazovkou, prípadne využívajú kalendár na počítači, bude používanie jednoduchšie. Aplikácia je však určená aj pre menšie mobilné telefóny, a preto sa netreba báť, že by sa objavil nejaký problém. Rovnako ako Any.do, aj Google poskytuje možnosť rozdelenia kalendárov podľa vašich špecifických požiadaviek. Je len na vás, koľko typov budete mať. 

Veľkou výhodou Kalendára Google je, že ide o cloudovú aplikáciu, ktorá sa dokáže synchronizovať cez všetky vaše zariadenia. Na to, aby ste ju mohli v mobile alebo tablete používať, sa stačí prihlásiť pod svojím Google účtom. To znamená, že nezáleží na tom, či ste na počítači alebo na cestách so smartfónom, ku kalendáru máte prístup vždy. 

Aj keď je Kalendár Google pomerne jednoduchý a priamy, chýba mu niekoľko funkcií, ktoré majú iné aplikácie, ako napríklad farebne odlíšené položky, ktoré sú pre mnohých kľúčovou funkciou. Ale keďže je Kalendár Google zadarmo, je ťažké nájsť lepšiu aplikáciu, za ktorú nemusíte platiť a bude fungovať tak plynule, ako práve táto.

Výhody

  • bezplatný 
  • interakcia so všetkými ďalšími Google aplikáciami, ako napríklad Gmail, Workspace, Drive a iné 
  • e-mail upozornenia 
  • jednoduché používanie 
  • synchronizácia cez všetky zariadenia

Nevýhody

  • aplikácii chýba možnosť farebne odlíšených položiek

ToDoIst

Odškrtávanie položiek na zozname úloh je veľmi uspokojujúce a je to osvedčený spôsob, ako si riadiť čas a urobiť počas dňa viac.

Todoist je jednoduchý, ale účinný nástroj pre počítače a mobilné zariadenia, ktorý vám umožňuje nastaviť opakujúce sa udalosti a základné jednorazové úlohy a po ich dokončení ich odškrtnúť. Na začiatku každého dňa dostanete plán úloh priamo do e-mailu, čo vám umožní efektívne plánovať svoj čas. 

Úlohy sa zhromažďujú v skupinách nazývaných "Projekty", hoci by sa mohli presnejšie nazývať "Aktivity". Medzi predvolené možnosti patria nákupy, osobné veci, pochôdzky a práca a môžete ich pridať alebo upraviť podľa svojich potrieb.

Niektoré funkcie sú exkluzívne pre prémiovú verziu a, bohužiaľ, nie vždy sa to dozviete, kým sa nepokúsite niektorú z nich využiť. Dobrou správou ale je, že bezplatná verzia má množstvo nástrojov, ktoré vám pomôžu dosiahnuť viac každý deň. Ak teda nechcete za nástroj platiť, nemusíte.

Ak hľadáte náročnejší nástroj na úlohy s viacerými časťami a termínmi, pozrite sa na Trello. Vo všeobecnosti je to lepší nástroj na firemné použitie, zatiaľ čo Todoist je ideálny na vaše osobné úlohy.

Výhody

  • jednoduché používanie
  • nástroj je vhodný pre počítače, tablety aj mobily
  • skvelá organizácia projektov
  • motivácia k práci
  • každý deň vám príde zoznam s úlohami priamo do e-mailu
  • nástroj je vhodný skôr pre osobné využitie

Nevýhody

  • pre tých, ktorí hľadajú sofistikovaný nástroj môže byť ToDoIst veľmi jednoduchý

Zorganizujte si prácu aj vy

Zdá sa vám, že na vás práca akosi padá a neviete v nej nájsť svoj systém? Najlepším riešením sú nástroje určené na plánovanie, ktoré zjednodušia celú prácu a podporia vašu produktivitu. Neviete, ktoré si vybrať? Nechajte si poradiť naším zoznamom a zistite, ktorá možnosť vám podľa funkcií sedí najviac.

zdroj: techradar.com


Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.


Podobné články: